
Lente van verhalen voor gelijkheid
De gemeenteraad organiseert de activiteit "Lente vol verhalen voor gelijkheid" op scholen, met het toneelstuk "No More, No Less".
Het verhaal benadrukt de gelijkheid van vrouwen en mannen als manier om gendergerelateerd geweld te voorkomen.
De gemeenteraad van Estepona maakt bekend dat de vierde editie van de activiteit 'Lenteverhalen voor gelijkheid', een verhalenreeks die gericht is op het voorkomen van gendergerelateerd geweld en het bevorderen van waardengedreven onderwijs, zal worden voortgezet op in totaal veertien scholen in de stad met 'Ni más ni menos', een verhaal verteld door 'Cientacuentos Cuentapiés' dat de gelijkheid tussen vrouwen en mannen benadrukt als manier om situaties van gendergerelateerd geweld te voorkomen.
Dit initiatief is een voortzetting van het werk van het Gemeentelijk Vrouweninformatie Centrum in de strijd tegen genderongelijkheid, met bewustmakingsactiviteiten voor het grote publiek.
De activiteit is gericht op groepen kleuters en basisschoolleerlingen, die door de school worden geselecteerd op basis van hun behoeften. De activiteit vindt plaats op 6, 7, 9, 20, 22, 23 en 29 mei, met twee sessies per dag, één per school.
Volgens raadslid voor Vrouwen Julia Simón Ortega: "Het werk van de vrouwendelegatie laat ons zien hoe belangrijk het is om gelijkheidsonderwijs op steeds jongere leeftijd te bevorderen, rechtstreeks bij kinderen." De raadslid uitte ook haar tevredenheid over de positieve ontvangst van de eerste activiteit in de reeks, die op 10 april begon met de vertelsessie voor volwassenen, "Zij tellen ook mee", geleid door psycholoog, schrijfster en verhalenverteller Alicia Acosta.
'Lente van verhalen voor gelijkheid' is een activiteit die wordt gefinancierd door het Andalusische Vrouweninstituut van het Ministerie van Sociale Inclusie, Jeugd, Gezinnen en Gelijkheid, met financiële middelen van het Staatspact tegen gendergeweld van het Staatssecretariaat voor Gelijkheid en het Pact tegen gendergeweld van het Ministerie van Gelijkheid. Het doel is om ‘egalitaire waarden in het onderwijs te versterken en uit te breiden’.